GIULIANA BUONPADRE

刺繍教室filofiloを主宰するイタリアの刺繍家、Giuliana Buonpadreさんのソフトカバー書籍

ソフトカバーながら紙質がよく、
繊細で美しい作品のカラー写真が多数
文字だけでなく、イラストによる説明もあります
色使いのセンスの良さも素敵です

刺繍経験者向け

*ご留意ください
・号数が上がるごとに、作品の難易度も上がります
・号によりフランス語、イタリア語表記まちまちですが、必ず英語表記がございます。

キットもございます。

◆再入荷について◆
現地の在庫が尽きぬ限り、年に数回定期的にご予約受付いたします。受付開始の際には、下記ジャンルのメルマガにてご案内いたします。(メルマガのお申込みはこちら
▶ドロンワークジャンル、ホワイトワークジャンル、ハーダンガージャンル、カウントステッチジャンル
ライター:河野 由貴
Reticello愛好家の方へー
Reticelloの魅力はなんといってもその繊細な美しさ

本書は#3のテーマReticelloの続きです。
#3では、基本的な型、アンティークなモデルを紹介いたしました。
#3を終え、テクニックや更なる技術や知識を学びたい…という方にお勧めです


そういった型を基盤としながらも、さらに細かく内容を深め、
新しいデザインなどを含んだ、手の込んだ内容となっています。

イラストによる解説つき
作品の多くにpunto chiaroという技法を使っています。

<内容>
- the open stitch
- Gabriella's sample
- Satin stitch patternes
- Central rhombus
- Colour samples
ほか


- Fior di reticello (Reticella 2)

Fior di reticello (Reticella 2), which continues the theme of reticello begun in Volume 3, goes deep into the detail,
especially for the new designs and the use of colour in reticello:
from just two colours to the wide variety found in the final section of the book. The use of colour was a gamble for me,
but since then the consensus has been overwhelmingly positive, at home and abroad.

Many of the works illustrated are further enhanced by use of the "punto chiaro" technique.
One particular example, which is explained in great detail with diagrams and scans - as is my wont -
is a cushion presented by my School to the 2005 Italia Invita Forum in Rimini.
Here I inserted, within larger "windows", more complex motifs and fine bars which blend with the embroidery work to create a lace-like effect.

As mentioned in Volume 3, you have a greater possibility of working on more complex and delicate patterns if you have some knowledge and experience and if you follow the instructions in the book: here too I always start from a "simple" project, such as a cushion, and work up to larger and more complex items.

出版日:2017/01/11
出版社名:filofilo
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